Vuoden 2015 some-trendit

0 Posted by - 12.6.2015 - myynti, sisällöntuotanto, sosiaalinen media

Trendejä tulee ja menee. Tässä pieni muistilista mitä kannattaa huomioida

1. Merkittävin some-markkinoinnin kehityssuunta/trendi  vuodelle 2015? Miksi?

Osallistavat yhteisöt yleistyvät. Facebook on vihdoin kehittänyt myös hakuominaisuuksia

 

2. Kiinnostavat some-palvelut? Miksi?

Kannattaa ensin katsoa peiliin millä asenteella markkinoija aikoo verkkoon sukeltaa. Korostaisin sanaa palvelu. Sisällöllinen inbound-magneetti toimii koko ajan paremmin kuin itsetyytyväinen markkinointimölinä. Visuaaliset alustat jylläävät kuten Instagram ja Youtube. Whatsup on ollut todellinen komeettanousuja. Nuoret käyttävät eri palveluita kuin keski-ikäiset.

 

3. Suurin haaste somen hyödyntämisessä markkinoinnissa? Miksi?

Pirstaleisuuden ymmärtäminen voimavarana. Jos yrittää hallita eri alustoja, pelihousut repevät. Tulee muistaa että uskollisimmat fanit, suosittelijat, tyytyväiset asiakkaat sekä merkityksen kokijat/jakajat ovat parhaat viestinviejäsi.

 

4. Sosiaaliseen mediaan liittyvät ilmiöt ja ilmiömarkkinionti.

B2B-Content-Marketing-Trends-2013

Ilmiöt tulevat ja menevät. Ja usein tulevat takaisin uudessa muodossa. Nuoret haluavat irtiottoa vanhemmista. Mummot haluavat irtiottoa yksinäisyydestä. Isot alustat imevät jatkuvasti  vaikutteita toisiltaan kuten kotimaiset puolueet ja hittielokuvat. Hyvät ja toimivat konseptitkin voivat surkastua, kun jengi parveilee lähinnä siellä missä on muut plus toimivin ja käyttäjäystävällisin taustatapetti.

Yleisesti kuittaisin että some on kuin voi tai suola. Se on hyvää leivän ja ruoan kera, mutta tuskin moni haluaa pelkästään sitä. Mitä se leipä ja ruoka sitten on. Sisältöä joka leivottu ja valmistettu hyvin ja rakkaudella.

 

5. Kestolinjaukset

A. Strategia = teot. Ole siellä missä asiakkaatkin ovat.

B. SoLoMo (Social, Local, Mobile) näyttäytyy aina yhä uusina nousuina ja sovelluksian

C. Muutos on pysyvää. Pysy ketteränä.  Sinä olet muutoksentekijä.

D. Yhdessä olemme enemmän, mutta kunkin on aina vuorollaan kannettava soihtua ja pidettävä tulta yllä.

 

Aiheeseen liittyvät:

No comments

Leave a reply