Tarjolla tehosparraustesti

0 Posted by - 4.8.2014 - myynti, myyntiteho

PK-yrittäjällä on usein vahva substanssi, mutta ehkä myynti ja tuotteistaminen on jäänyt hieman vähemmälle huomiolle. Kiinnostaisiko Sinua ilmainen sparraustunti myynnistä, markkinoinnista ja tuotteistamisesta?

Etsin viittä pk-yrittäjää (lähinnä Ouluseudulta tai Lapista) testaamaan muutamia työkaluja ja viitekehyksiä. Ilmianna kiinnostuksesi, starttaamme sparrauksen elokuun alussa. Itse aineisto on hyvin visuaalista ja itseohjautuvaa, mutta olkoon tämä pieni sanallinen esipuhe sisällöstä.

1) Erottuminen massasta

Hyvän tarinan voimalla jäät mieleen. Jos olet samanlainen kuin muu, olet pian tarjousten huutokaupassa. Mieti mtkä ovat ne 3-5 kahvaa ja mielikuvaa johon asiakas tarttuu juuri sinun kohdallasi? Mieti mtä tarjottavaa sinulla on, mitä muilla ei ole. Esimerkkejä kannattaa etsiä muualtakin kuin omalta toimialalta Esimerkiksi Euroviisujen erottujia ovat Lordi ja Conchita Wurst.

2) Ostamisen ja asionnin helpottaminen

Löydy verkossa, se on sinun ensivaikutelmasi. Helpota asiontia sekä kohtaamisissa, opastuksissa että verkossa. Tee toimintatapasi selkeäski ja ymmärrettäväksi. Yhdistele myynnin, markkinoinnin, tuotekehittämisen sekä asiakaspalvelun keinoja luovasti ja yllättävästikin. Esimerkiksi IKEAlla on vahva konsepti, joka ei jätä rooleja epäselväksi.

3) Palvelukonseptit

Viesti palvelusi siten että asiakkaan saamat hyödyt ja oivallukset tulevat selkeästi ja perustellusti esiin. Jos haluat esimerkkejä toimivista konsepteista, seuraa kuinka televisio konseptoi tosi-teeveetä. Esimerkkinä Sokoksen hotellikonseptointi. SuomiAreena Porisssa

4) Osallistaminen

Jos asiakkaasi haluaa olla osa yhteisöäsi, hän palaa luoksesi yhä uudestaan. Esimerkiksi kuulemaan mikä on päivän pöhinä. Hän luottaa siihen että saa vinkkejä ja oivalluksia samanhenkisisltä.

5) Sopivimmat työkalut

Työkaluja ja menetelmiä löytyy pilvin pimein. Löydä juuri se oikea, joka tuntuu sinusta hyvältä ja innostvalta ja ennen kaikkea vaikuttavalta.

Kiinnostaako siiis ilmainen 45 minuutin sparraussessio? (Hangout, Skype tai tapaaminen) Voit vinkata tätä vapaasti kollegayrittäjälle.

Mitä sparraussessiosta jää osallistujalle

1) Kaupallistamishaasteen kiteytyminen ja ensimmäiset pikaiset ratkaisuehdotukst

2) Sopivimpien muutostyökalujen (3-5 kpl) valitseminen ja läpikäynti valitun yrityksen näkökulmasta

3) Konversion parantaminen eli miten saada asiakas toimimaan ja etenemään seuraavalla sitoutumistasolle

4) Mitä sparrauksesta jäi elämään? -jälkitesti (eli ei vain villejä ideoita)

 

Lisätietoa sparraajasta

http://www.yrityssuomi.fi/asiantuntijaprofiili/-/profiili/VESA-ILOLA

http://www.slideshare.net/vilola/presentations

Aiheeseen liittyvät:

No comments

Leave a reply