Viehätysmarkkinointi

0 Posted by - 26.5.2014 - konversio, myynti, sisällöntuotanto

Inbound marketing on yhä kuuma trendi. Wikipedia kuvailee sen nettiajan markkinointimalliksi jossa potentiaalinen ja suostuvainen ostaja itse ottaa yhteyttä markkinoijaan sen jälkeen kun on selvitellyt taustoja verkossa. Jotkut ovat käyttäneet termiä imumarkkinointi. Myös sana vetovoima kuvaa ilmiötä hyvin, mutta vetovoimamarkkinointi menee jo turhan ”kunnalliseksi”.

Sinun täytyy olla siis löydettävissä, haluttavissa ja sisällöllisesti vakuuttava. Olet siis alasi kiinnostava asiantuntija, jota uskotaan, seurataan ja kommentoidaan. Ei ihme että viimeaikona on ilmestynyt kirjoja ajatusjohtajuudesta ja mielipidejohtajuudesta.

Mihin viehtäysmarkkoinnilla pyritään

  1. Lisäämään liikennettä verkkosivuilla tai kivijalkamyymälässä
  2. Saamaan vierailijoista asiakkaita
  3. Muuttaa kiinnostus kaupaksi
  4. Saada asiakkaat uskollisuuskoukkuun
  5. Hioa houkuttelevuutta huippuunsa analyysin kautta

Pääkeino viehätysmarkkinoinnissa on kiinnostava sisältö, sen taidokas esillepano.  Konversio on viehätysmarkkinoinnin mahtava apuri. Konversio tarkoittaa opastusta ja käsikirjoitusta, jolla asiakas saadaa toimimaan parhaalla mahdollisella lopputulostavoitteella.

Hubspot kiteyttää hyvin mitä viehätysmarkkinointi on: paras tapa saada tuntemattomista asiakkaita ja bisneksesi puolestapujujia. Heiltä löydät myös vinkit sisällöntuotantoon, hakukoneoptimointiin, konversion, sosiaaliseen mediaan, toimintakehoitteisiin, automatisointiin sekä moneen muuhun vieheeseen.

inboundmethods

Tässä vielä kuvallinen havainnollistaminen mitä on viehätysmarkkinointi:

inboundkuvat

 

 

Tyypilliset kysymykset myyntiklinoissa liittyvät itseasiassa viehätysmarkkinointiin:

– Kuinka saada lisää (uus)asiakkaita?

– Kuinka madalluttaa asiakkaiden ensikontaktointia?

– Kuinka tunnistaa paremmin asiakkaan piilevätkin tarpeet?

– Kuinka luoda erilaisia hunajapurkkeja kuten ostajan opas, webinaari, argumenttipankki tai infograafi?

 

Aiheeseen liittyvät:

No comments

Leave a reply