Viestinnän kahvilatesti

1 Posted by - 4.9.2013 - asenne, asiakaspalvelu, ilmainen, myynti, viestintä

kahvilatesti
Istun seminaarissa ja seuraan toisten seminaarien virtaa. Yritykset ja yhteisöt haluavat yhä enemmän näkyvyyttä yhä edullisemmin. Yksi keino on ketteryys. Tässä ilmainen vinkki järjestöille ja pienyrittäjille.

Testaa viestintäsi kahvilassa
Mene lähikahvilaan tai kuppilaan ja pyydä ihmisiltä 5-10 minuuttia, jotta he voivat kertoa mielipiteensä viestinnästäsi. Anna palkkioksi kahvi ja pulla tai vaikka tuoppi. Voit testata näin logon, sloganin, kampanjakärjen, ydinviestin tai vaikkapa nettisivuston.

Ketterän viestijän viisi tavoitetta
Tavoite 1: Tuota hyötyjä ja elämyksiä jäsenille/asiakkaille. Kaikki muu on turhaa.
Tavoite 2: Tule valituksi. Kerro tarinasi niin hyvin että vapaaehtoisuus, ajankäyttö ja lahjoitukset kohdistuvat juuri teihin. Jos tarinasi on hyvä, toiset kertovat sitä eteenpäin.
Tavoite 3: Ole ymmärretty.. Viesti vähemmän, viesti terävämmin. Viesti osuvammin. Luovu turhista koukeroista ja selittelyistä.
Tavoite 4: Löydy. Jos et löydy, et saa apujakaan ulkopuolelta.
Tavoite 5: Opi jatkuvasti. Tee jatkuvasti pieniä parannuksia ja testauksia. Välineitä ja kanavia kyllä löytyy.

Jos haluat oppia lisää lue Seth Godinin kehittämästä Marketing Circles -teemasta, jota voit soveltaa kun sinulla ei ole paljon rahaa markkinointiin. Ole nöyrän rehellinen ja tunnista ajoissa jos viestintännässä on ongelmia. Itse asiassa etsi onglemia. Saatat löytää sitä kautta toimivan ratkaisun.

Kuva: Lean Marketing

Aiheeseen liittyvät:

No comments

Leave a reply