Varo Ostostaivas.com verkkokauppaa

2 Posted by - 1.1.2012 - asenne, asiakaspalvelu, myynti

Tämä on ensimmäinen reklamaatio, josta bloggaan julkisesti. Toivottavasti siitä on hyötyä myös muille tyytymättömille verkkokauppa-asiakkaille.

Tilasimme 14.11.2011 Ostostaivas.com edun MP4-soittimesta. Tarjous vaikutti kiinnostavalta, sillä Kärkkäiseltä lapsille kolme vuotta sitten hankitut mp3-soittimet (hinta 19 euroa kappale) ovat olleet kovassa hyötykäytössä.

Viiden viikon odottelun jälkeen Singaporesta tuli laite, joka oli tullattu 12.96 dollarin arvosta. Ainoa ongelma oli että laitteeseen ei tullut virtaa. Yritimme tuloksetta useaa eri tapaa ladata. Lähetimme Ostostaivas.comin sähköpostiin (asiakaspalvelu@ostostaivas.com) kyselyn siitä miten voisimme palauttaa toimimattoman laitteen ja saada rahamme takaisin. Ostostaivaasta ei ole tullut mitään vastinetta tai edes olemassaolon merkkiä.

Mikä on Citydealin vastuu?
Citydealistä (joka tarjoaa Groupon diilialustan) tuli pahoitteleva vastaus kolmessa päivässä. He eivät voi tehdä mitään, ellei Ostostaivas.com reagoi. Ennen joululoman alkua laitoin Ostostaivaan FB-sivuille ystävällisen viestin jossa tiedustelin miten asiakaspalveluun saisi toimivan yhteyden. Viesti katosi FB-sivuilta joulun aikana. Vastaava geneerinen laitetarjous on ollut Ostostaivas/Citydeal tarjouksessa myöhemminkin.

Normaalin tapaan tsekkasin ennen tilausta keskustelupalstoilta oliko Ostostaivas.comista kriittistä palautetta hakusanoilla kokemuksia ja ostostaivas.com. Aluksi mitään epäilyttävää ei löytynyt. Mutta näin loppuvuodesta julkikriittisyys on lisääntynyt. ”Varo kyseistä paikkaa. Jos koneissa on jokin vika, eivät vastaa valituksiisi etkä saa ilman kuluttajansuojaviranomaista edes yhteyttä kehenkään. Aivan surkeaa palvelua ja vastuuttomuutta.”

Seuraava CityDeal-tilauksemme oli Eiri-kuvan kuvakirja. Koska taustalla on vakaa ja tunnettu suomalainen toimija toimitus- ja toimivuusongelmia ei varmaan tule.

Tarkista taustat, jos et tunne toimittajaa
Uusin kiinnostava  CityDealin-tarjous herätti jälleen kysymyksen, uskaltaako tähän osallistua? Printertex vaikuttaa englantilaiselta verkkoyritykseltä, jonka toimitusvarmuus ja asiakaspalvelualttius vaikuttaa Ostostaivaan kaltaiselta. Kuka vastaa epämääräisten toimittajien reklamaatioista CityDeal? En haluaisi että Groupon-tilaus olisi jatkossa arpapeliä.

Ja arvoisa ostostaivas.com. Seuraan tarkasti kokemuksia teistä verkossa. Seuraavaksi testaan miten asiointi viranomaisten ja median kanssa toimii verkon yli. Kysehän on kuluttajansuojasta.

 

Aiheeseen liittyvät:

4 Comments

  • Nina 16.2.2012 - 9.45 Reply

    Heips!

    Minulla hieman saman tapaista kerrottavaa Ostostaivaasta. Ostin Offeriumin kautta MP4-soittimen ja se tuli postiin kirjattuna lähetyksenä ulkomailta.
    Huomasin heti, kun otin koneen käyttöön, että se on jotain pilipalitavaraa… Kone ei lataa itseään (tai lataa kyllä, mutta pysyy päällä n. puoli minuuttia..). Ensimmäisen kerran akku kesti melkein puoli tuntia, ennen kuin kone sammui. Toisella kertaa juuri tuon puoli minuuttia.
    Olen laittanut viestiä Ostostaivaan asiakaspalvelusähköpostiin, mutta se tulee aina takaisin ”viestiä ei voitu toimittaa” tekstin kera.
    Aion soittaa tänään Offeriumiin ja kaivan YTJ:stä Ostostaivaan puhelinnumeron ja soitan suoraan siihen, kun kerta ei mistään muusta ole apua.
    No, oppiipahan välttämään jatkossa tätä paikkaa…

    Nina

  • isa80 24.2.2012 - 21.51 Reply

    Mietin kanssa tilaamista ja huomasin tällaisenkin vhttp://www.ostohyvitys.fi/campaign.php?id=10072

  • Jarppe 11.5.2012 - 13.00 Reply

    Minä onneton menin myös tilaamaan tuon diili-pilipali mp4-soittimen, jonka sain marraskuussa..
    Nyt laite ei lataa enää puolen vuoden ja todella vähäisen käytön jälkeen, ei siis toimi ollenkaan.
    Laitoin ostostaivas asiakaspalveluun meiliä kysyäkseni takuu-palvelusta . (katsoin tuotteen sivua uudestaan ja siellä lukee ihan suomeksi: Takuu 12 kk.) http://www.ostostaivas.com/sumuCMS/sivu/citydeal4.

    Ja näin Ostostaivas vastasi runsaan viikon odottelun jälkeen:
    ———————————————————————————–
    Hei,
    Olemme olleet yhteydessä tuotteen valmistajaan.
    Valmistaja ei myönnä tuotteelle takuuta ja tuotteen tuominen suomeenkin on lopetettu.
    Groupon tuotteissa ei missään tulisi olla 12kk takuumainintaa, koska tuotteen valmistaja ei tätä myönnä.

    Terveisin
    asiakaspalvelu

    —————————————————————————
    .. valmistaja Ei myönnä takuuta..
    .. Ei Tulisi olla mainintaa..

    Voi ziisus !

    Kuluttaja-asiamieheen yhteyttä..

    • Vesa Ilola 11.5.2012 - 13.12 Reply

      Tervehdys Jarppe. Itse sain lopulta rahat pois laitteestani, mutta ei se itsestään tapahtunut. Ensin palautin laitteen ja odotin uutta tilalle. Sitten ihmettelin äänekkäästi että missä viipyy ja vastauksena oli ettei palautus ollut muka rekisteröitynyt. Eli kolmen kuukauden souvi muutamasta kympistä. Mutta periaatteen mies ei anna periksi.

    Leave a reply