Ime mun moccalattehipsteri

2 Posted by - 12.11.2011 - asenne, konsepti, myynti, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Riku Vassinen osaa yllättää. Hän on minulle vakiintunut sattumalöytö, koska yhteisöni aina silloin tällöin suodattaa hänen Mömmön viikkoryystäyksensä näkyviin. Uusimman kirjansa hän tuo markkinoille Guy Kawasaki- metodilla. Hän lahjoittaa kirjan blogiarvostelua vastaan.  Nobody is the new (potential) somebody!

Itseironen digimoniottelija ottaa jalanjälkiväliä oman aikansa verbaalivesseleistä Esa Saarisesta, Sam Inkisestä, Jyrki Lehtolasta ja Timo Harakasta. Digiduunari-Riku (KTM) ei yritä olla yo-intellektuelli vaan ampuu sanoillaan purskahdellen sinne tänne: kohti yhteiskuntaa ja kaikenkarvaisia markkinoinnin lieveilmiöitä.

Yli 400 sivua oman elämänsä Vassista tuo esiin herkän nuorukaisen piirteitä. Musaa digataan, maratonia juostaan alle 4 tunnin ja aamulla noustaan kukonpieremän aikaan parantamaan (digi)maailmaa.

Hän on ymmärtänyt digiajan peruspiirteen; Ole(t) brändi. Hän on digiajan Jari Tervo, jolla on kiinnostava virtuaalipippeli (Justus Filmsläisiä lainaten).

Kirjan ilmestyessä postilaatikkoon olin täpinöissäni saadusta ”extrahuomionosoituksesta”. Tekstit olivat oivaltavia, hauskoja. Erityisesti pirstaleiset piikit ja kommentit. Blogitekstien kierrätys oli tehty taiten, eikä kirja kärsinyt ajankuvainflaatiota kuten monien pilapiirtäjien kokoomakirjat kärsivät. Kirjan hinnoittelu on kohdillaan. Olisko parikymmentä senttiä per juttu. Voit silmäillä netissä sisällysluettelon ja näytesivut.

Mutta jotain jäi puuttumaan. Osallistaminen. Henkilökohtainen suhde. Viikon kuluessa Riku ei jäänytkään pyörimään mieleen vaan alkoi pölyttyä sängyn alla. Ohi kiilasivat Play.comista tilatut palvelumuotoilukirja sekä Eric Reisin Lean Startup plus Tiikeriäidin taistelulaulu. Toisaalta Riku odottaa kärkikolmikon takana ennen kirjaston 20 muuta noutolöytöopusta.

Ehkä Riku on oman hienostotökeryytensä vanki. Häneltä odottaa aiempien näyttöjen jälkeen yhä hienostuneemman tökerömpää – sitä kuuluisaa good shit -osastoa. Vassinen on digiaikamme tulenkantaja. Olkoon hänen hubinsa yhtä vetovoimainen kuin Benin talli aikanaan politiikassa.

PS. Tämä kirja on pakko lukea (koska siinä ei ole kuvitusta ;D)

Lue myös kirjakampanjan muiden blogahduksia tatami.fi, Iloa silmille. Arvostelut kerätään kirjan viralliselle moccalattehipsteri.com sivustolle

 

Aiheeseen liittyvät:

1 Comment

  • 95Rodrigo 6.8.2017 - 3.40 Reply

    Hi blogger, i must say you have very interesting articles here.

    Your website should go viral. You need initial traffic boost only.
    How to get it? Search for: Mertiso’s tips go viral

  • Leave a reply