Ansaintainnovaatio

2 Posted by - 8.11.2011 - ansaintainnovaatio, google, palvelumuotoilu, ROI

Kuseeko Google+ omaan (haku)nilkkaan?

GooglePlussaan ovat tulleet nyt yrityssivut, mutta someyrittäjät ovat vielä vähän kyynisiä. Tämä kirjoitus testaa onko G+-sivuilla vielä mitään tekoa löydettävyyden suhteen. Sinä päivänä kun on, siitä voi tulla hyvä miniblogialusta. Tosin en ole vielä omissa g+ -testeissäni löytänyt hakuvoimaa. Plussan sisäinen haku toimii kohtuullisesti, mutta miksi tehdä torttua tortun sisään?

Haussa ansaintainnovaatio

Ansaintainnovaatio on työtäni sillä hissipuheeni kuuluu ”Etsin yrityksille uutta ansaintaa verkostojen kautta.” Tässä kohtaa käytän sanaa ansaintainnovaatio hakutestimielessä. Viljelen sitä hieman somessa ja katson tarttuuko googlen hämähäkki siitä mistään.

Muita hakuhuomioita ja -testejä
Olen viime viikot kehittänyt palvelukonsepteja, ehkäpä vierailukohteena on pian palvelumuotoilulaboratorio Sinco Rovaniemellä.

Termi sattumahdollisuus (Matti Copeland) vie hyvin vanhoille blogisivuilleni. Valitettavasti uudet sivut eivät siitä nauti, koska kyseinen kirjoitus tipahti ”muutossa” välistä.

Twitterissä lanseeramani termi psykoginen ROI (jolla tarkoitan sitä että ansaintaa edeltää yleensä luottamus) löytyy  twiitiksi aika hyvin.

Heinäkuun alussa 2010 tein vastaavan testin sanalla linkkimehu. Kirjoittelin jopa SEO-optimoijille kun kesti kolme päivää jotta sana löytyi netistä. Tulokset ovat nyt hyvät. Sana ansaintalogiikka on löysempi ja köyhempi mutta samalla tavalla testikelpoinen.

Ei muuten Facebookistakaan ole löytynyt pitkää häntää (Timeline korjaa vähän tätä), mutta eipä sitä kukaan ole odottanutkaan. Google on kuuluisa haustaan ja FB sosiaalisesta verkostosta.

 


 

Aiheeseen liittyvät:

No comments

Leave a reply