Mediapelottelusta rohkeustekoihin

2 Posted by - 26.8.2011 - asenne, elonmerkki, muutos

Mitkä teemat Elonmerkki 2011:ssa jäivät lopulta mieleen? Useampi alustaja kiinnitti huomiota siihen että me suomalaiset olemme hyviä nostamaan esiin virheitä, pelkoja ja ongelmia. Kauhea, kavala maailmaa vaanii ympärillämme. Talouselämä ja politiikka on selviämistä, jatkuvaa taistelua vallasta ja elintilasta.

Sitoutumattomia medioita voisi kutsua huonojen uutisten pää-äänenkannattajiksi. Tai sitten meillä lukijoilla ja katselijoilla on negaseula, uutisista ja tapahtumista muistetaan vain uhkaavat, joita voi sitten kahvipöydissä kauhistella.

Arkemme ankeuttajia vastaan alustajilla olivat yhteiset lääkkeet: rohkeus, oikea asenne ja riskinotto. Uusien asioiden, ajatusten ja ihmisten kohtaaminen. Lupa tehdä toisin ja unelma uudesta toimivasta yhteisöstä, johtajuudesta, viestinnästä ja bisneksestä.

Suomalainen menestys on omissa käsissämme. Ei  meidän tarvitse enää luimistella maailmalla kyselemässä mitä mieltä muut meistä ovat. Kun hullu luovuutemme, suomalainen peräksiantamaton sisu sekä rajallisten resurssiemme fiksu yhteiskäyttö natsaa kohdilleen syntyy sitä mitä halutaan, fanitetaan ja ihastellaan. Angry Birds raivaa tietä huippulukemilla ja Aalto-yliopisto komppaa muutosjohtamisen tiellä.

Muistettakoon meidät ilolla äkälinnuista eikä pelolla vihaisista nuorista itsensä ja muiden surmaajista.

 

Kuva: Angry Birds

Aiheeseen liittyvät:

No comments

Leave a reply