Markkinoinnin trendit 2011

1 Posted by - 3.5.2011 - sisällöntuotanto, sosiaalinen media, trendit, verkkomarkkinointi

Unica julkaisi oman tutkimuksensa (pdf), jossa se käy läpi 11 markkinointitrendiä vuodelle 2011. Voit pikakatsoa trendit myös  videona. Ohessa oma lyhennelmäni ja sovitelmani trendeistä.

1) Analyysin ja toiminnan välinen ymmärrys kasvaa. Mittareita katsotaan ja osataan käyttää vihdoin kuten kojelautaa ja liikennettä ratin takaa.

2) Kuluttaja saa nyt viedä, markkinoija seurailee tanssiinkutsussa. Hunaja tehoaa paremmin kuin möykkä.

3) Kuluttajien nettikäyttäytymistä seurataan ja kunnioitetaan paremmin. Halutaan tietää mitä halutaan ja halutaanko sitä mitä sanotaan haluttavan.

4) Segmentointi ja kohdentaminen uudistuu ja tarkentuu. Kaikkea ei kannata toitottaa kaikille, vaan tietää mikä toimii kullekin.

5) Ilmaisilla sovulluksilla pääsee alkuun, mutta millaisia tuloksia ilmaisilla alustoilla saa?

6) Uusia kanavia haistellaan (Foursquare,iPad), mutta toiminnoissa pelataan varman päälle (FB, YouTube)

7) Ansaittu media saadaan haltuun tyypillisesti vasta some-kasvukipujen kautta. Oikotietä onneen ei ole. Sinun on oltava sekä hyvä että kiinnostava.

8 Mobiilius arkipäiväistyy alustana ja kanavana siinä missä älykännykät yleistyvät.

9) Kaikki haluavat olla vuorovaikutuksellisia , mutta harvan sisällöntuotanto leimahtaa liekkeihin.

10) Monikanavaisuutta halutaan hyödyntää mahdollisimman käyttäjäystävällisesti. Hakeutuvatko kävijät saittien vai sisältöjen pariin?

11) Ulkoistamisen sijaan markkinoijat haluavat sisäistää itse markkinointisisällöt ja -tehot.

 

Aiheeseen liittyvät:

No comments

Leave a reply