Onko hakukone luotettavampi kuin ystävä?

2 Posted by - 12.8.2010 - konversio, SEO, sisällöntuotanto, verkkomarkkinointi

Hakukoneajattelun tavoitteena on laadukkaan liikenteen ohjaaminen verkkosivustollesi. Hakusanamainonnassa ostat mainostilaa hakukonetuloksissa ennalta määritetyille avainsanoille tai hakutermeille. Hakukoneoptimointi keskittyy sivuston sisällön, rakenteen ja linkkien optimointiin, jotta sivusto ja sen sisältö saavuttavat korkeamman sijoituksen ja paremman näkyvyyden hakukoneen luonnollisissa tuloksissa.

Kuinka teet sivustosi ja sisältösi hakukoneystävällisiksi. Pysähtymällä, pohtimalla ja kokeilemalla. Lisäksi löytyy liuta teknisiä parannusvirityksiä. Perusohjeeni on: kirjoita niin hyvää sisältöä että ansaitset linkkimainintoja erityisesti haluamassasi kohdejoukossa.

Verkkomarkkinointi on sopiva sekoitus tulosajattelua, sisältöjattelua ja löydetävyysoppimista. Verkkomarkkinointi tuo näkyvyyttä yritykselle, mutta se näkyvyys on ansaittava. Opi tuntemaan kävijöidesi intressejä ja opi oikea rytmitys. Analytiikan avulla saat tietoja verkkopalvelusi käyttäjistä ja opit hyödyntämään sisältösi vaikutusta verkkopalvelussasi. Raportoinnin avulla tiedät, mistä maksat. Ja mikä maksaa?

Tavoitteenasi on kohdentaa viestisi kustannustehokkaasti ja nostaa konversiota eli haluttua lopputulosta kuten yhteydenottoja.

Hakukonetta käytetään erityisesti tiedonhaussa ja henkisen varmennuksen tekemisessä. Haku voi lisätä ostohalukkuutta, mutta se tuo tyrkylle myös tukun muita ehdokkaita. Luottamus ja uskottavuus ratkaisevat lopulta. Uskotko sinä hakukonetta vai ystävää?

Kuva: Teemu Arina, Dicole

Aiheeseen liittyvät:

No comments

Leave a reply