Markkinointi on siirtynyt taka-alalle

2 Posted by - 20.7.2010 - sisällöntuotanto, sosiaalinen media

Sosiaalisen median myötä markkinoinnin sävy on muuttunut. Tuputtamisen sijaan kaivataan sisältöä. Huomio myymisestä ja työkaluista on siirtynyt ihmisiin ja vuorovaikutukseen. Kohdennettu laatu korvaa räiskivän määrän. Yhteisöt, heimot ja suositukset ovat yhä tärkeämpiä kuin perinteiset, hehkuttavat imagomainokset.

Taustalla on kuitenkin sama vietti. Halu tulla huomatuksi, halu erottua. Nyt päätökseen vaikuttaa enemmän yleisön ääni kuin mediabudjetti.

Tervetuloa houkuttelun ja hunajan pariin. Avainsanoja ovat esimerkiksi ”inbound marketing” Hubspot sekä ”permission marketing” Seth Godin.

Aiheeseen liittyvät:

1 Comment

  • […] 6. Hunajamalli korvaa megafonitavan […]

  • Leave a reply