B2B ja verkkomarkkinointi

2 Posted by - 20.7.2010 - SEO, sisällöntuotanto, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Yrittäjän kannattaa aina sijoittaa markkinointimunansa useaan koriin.  Oheisessa kuviossa Hubspotin esimerkki kertoo liidiensa tulokulman.

Hakuoptimointi, sähköpostimarkkinointi, hakumarkkinointi sekä sosiaalinen media (blogit) ovat kärjessä. Niitä täydentävät perinteiset telemarkkinointi, messut sekä suoramarkkinointi. Lisäksi neljännes tulee muusta keinovalikoimasta.

Verkkomarkkinoinnin neljän lohkon osuus on noin puolet liidien hankinnasta. Kulut ovat noin kolmannes perinteiseen markkinointiin verrattuna mutta tehty työresurssointi on varmasti yli kolminkertainen.

Oikotietä onneen ei ole, mutta kärsivällinen verkkomarkkinointi alkaa näkyä liiketoiminnassa ja tuloksessa noin puolessa vuodessa.

Aiheeseen liittyvät:

No comments

Leave a reply